Všobecně platí, že vitamín C je brán jako jednoznačně positivně
působící vitamín. Podle studie, která je v rozporu s výsledky
těch předchozích, vitamín C může zvýšit riziko arteriosklerózy,
což je nemoc podílející se na vzniku infarktu.
Závěry lze vztáhnout k vitamínu C ve formě tablet, protože studie
nebyla provedena s vitamínem C obsaženým v jídle. Dr. James H.
Dwyer, vedoucí výzkumného týmu z University of Southern
California, oznámil své výsledky na konferenci o
kardiovaskulárních chorobách.
Při výzkumu byla měřena tloušťka krční tepny u 573 zdravých mužů
ve věku od čtyřiceti do padesáti let po dobu osmnácti měsíců. Na
základě krevních testů a dotazů u zkoumaných osob zjistili
množství přijatého vitamínu C, ať už z jídla nebo stravních
doplňků s těmito výsledky:
u mužů, kteří přijímali 500mg. vitamínu C denně došlo k zesílení
tloušťky stěny dvaapůlkrát v porovnání s muži, kteří doplňky
nepoužívali, a to je příznak arteriosklerózy. Pokud jde o kuřáky,
zesílení tloušťky bylo až pětinásobné. Těchto výsledků bylo
dosaženo bez ohledu na to, zda zkoumaný muž na začátku pokusu
vykazoval příznaky arteriosklerózy nebo ne.
Dwyer poukazoval na to, že dosažené výsledky je nutno brát pouze
jako určité vodítko, protože jde jen o jednu studii, která
nemusela odhalit jiné faktory mající vliv na popsané procesy.
Dr. Joseph Vita, kardiolog z Bostonské Univerzity zdůrazňuje, že
všechny ostatní studie v souvislosti s vitamínem C prokázaly
snížení rizika srdečního onemocnění, proto není třeba se v běžném
životě omezovat v konzumaci stravy bohaté na vitamín C.
Je třeba opatrnosti při konzumaci doplňků výživy, protože mnoho
preparátů obsahuje vitamín C a hlídat jeho celkový příjem.
protože jsme provedli malé grafické změny a zaroveň dost zásadní změny v kódu stránek, je možné, že se vyskytnou drobné problémy v zobrazování. Prosíme o informování o těchto problémech. Děkujeme.